Er wordt momenteel veel gesproken over framing. Op welke manier kun je meten of jouw inspanningen in het (re-)framen van een bepaald thema werkt? ICPA ontwikkelde een handige toolkit.
Hoe meet je het bereik van, de reactie op, en de invloed van een campagne? Dit webinar van het ICPA gaf handzame antwoorden op deze vragen.
Veel mensenorganisaties laten vooral zien wat er mis gaat in de wereld: onrecht, onderdrukking, oorlog. Maar om mensen te motiveren, moet je ook laten zien hoe de wereld die jij…
Hoe dragen frames bij aan polarisering rond migratie? Welke communicatiestrategie kan het beweegbare midden opnieuw bij het gepolariseerde debat betrekken? Dit onderzoek van KU Leuven geeft antwoord op deze vragen.
Dit onderzoek van de KU Leuven presenteert zestien brillen waarmee we in Nederland naar de multiculturele samenleving kijken. Ze helpen om op een evenwichtige manier over multiculturaliteit te communiceren.
‘More in Common’ onderzocht welke boodschap over migratie conservatieven en progressieven kan verbinden. De best scorende boodschappen combineren de waarden van beide groepen.